Beat Saber își încheie suportul pentru PS4 și PS5: Un semn al eșecului Sony cu VR?

Beat Saber își încetează suportul pentru PlayStation

Beat Saber pe PSVR2

Începând cu iunie 2025, Beat Saber nu va mai primi actualizări pe consolele PlayStation 4 și PlayStation 5. Aceasta include atât melodii noi, cât și pachete muzicale. Jocul va rămâne disponibil pentru descărcare și joc, iar conținutul suplimentar lansat înainte de 18 iunie 2025 va putea fi achiziționat și jucat în continuare. Funcția cross-buy între PS4 și PS5 va rămâne activă. Din păcate, modul multiplayer va fi retras de pe ambele console PlayStation începând cu 21 ianuarie 2026.

Cover image for YouTube video
Ultima melodie adăugată: "Abracadabra" de Lady Gaga.

Această decizie subliniază lipsa de suport consistent din partea Sony pentru platforma sa VR. În timp ce PSVR2 a fost lăudat la lansare în 2023 pentru hardware-ul său performant, Sony a fost criticată pentru lipsa de titluri exclusive și suportul slab acordat dezvoltatorilor. Așa cum scria Ian Higton de la Eurogamer anul trecut, este dificil să fii entuziasmat de PSVR2 când nici măcar Astro Bot nu are un joc dedicat.

Beat Saber pe alte platforme

Beat Saber va continua să fie disponibil pe alte platforme, inclusiv Steam și Meta Quest. Decizia de a renunța la suportul pentru PS4 și PS5 vine după ce, în noiembrie 2024, Beat Games a încetat suportul pentru dispozitivele Meta Quest 1, considerate depășite tehnologic. Se pare că studioul consideră că și dispozitivele PlayStation VR se îndreaptă în aceeași direcție, deși PSVR2 este o tehnologie mult mai recentă.

Viitorul incert al VR pe PlayStation

Beat Games își exprimă entuziasmul pentru viitorul Beat Saber și posibilitățile care se deschid, însă nu oferă detalii concrete despre planurile lor. Deși prețul PSVR2 a fost redus la 400 de lire sterline, lipsa jocurilor continuă să fie o problemă majoră. La ultimul eveniment State of Play, Sony a prezentat un singur joc PSVR2, Thief VR: Legacy of Shadow, care va fi disponibil și pe alte platforme.

Situația este cu atât mai dezamăgitoare cu cât Beat Saber este considerat un titlu emblematic pentru VR. Jocul ritmic, în care jucătorii trebuie să taie cu săbii laser cuburi colorate în ritmul muzicii, a atras o bază mare de fani și a inclus pachete muzicale de la artiști populari. Decizia de a abandona platforma PlayStation sugerează că viitorul realității virtuale pe consolele Sony este incert, cel puțin pentru moment.

Este important de menționat că există și alți factori care pot influența deciziile dezvoltatorilor, cum ar fi costurile de dezvoltare și adaptare pentru diferite platforme, dimensiunea publicului țintă și concurența. În ciuda optimismului inițial, piața VR rămâne una de nișă, iar succesul pe termen lung depinde de investiții continue și de o strategie clară din partea producătorilor de hardware și a dezvoltatorilor de software.

Pentru mai multe informații despre compatibilitatea Beat Saber, consultați Întrebările Frecvente Beat Saber.

Read more

Compresia texturilor neuronale: Texturi mai realiste și utilizare VRAM redusă pentru un cost minim de performanță

Compresia Texturilor Neuronale (NTC): Soluția pentru Problema VRAM-ului pe GPU-uri Moderne? Problema VRAM-ului insuficient pe GPU-uri moderne, precum Nvidia RTX 5060, este una binecunoscută. Compresia neuronală a texturilor (NTC) oferă o soluție parțială prin reducerea amprentei de memorie a jocurilor, fără a afecta semnificativ calitatea imaginii. NTC transformă texturile în

By Constantine