Blizzard intenționează să modifice addon-urile de luptă din World of Warcraft
World of Warcraft se pregătește de schimbări majore ale Addon-urilor

De peste douăzeci de ani, World of Warcraft a prosperat cu un ecosistem de addon-uri UI care au facilitat o mulțime de lucruri: profiluri complexe pentru jucătorii de rol, funcții de accesibilitate pentru jucătorii cu dizabilități și, bineînțeles, addon-uri de luptă. Acestea din urmă sunt acum în vizorul Blizzard, iar deși directorul de joc Ion Hazzikostas a fost intervievat despre aceste schimbări, se pare că studioul a întâmpinat suficientă rezistență pentru a oferi o ramură de măslin comunității de addon-uri.
Conform WoWHead, dezvoltatorii World of Warcraft au discutat pe Discordul WoWUIDev despre intențiile lor de a reduce utilitatea API-ului jocului în ceea ce privește lupta - mai simplu spus, informațiile pe care jocul ți le oferă direct și în timp real.
"Citind feedback-ul vostru de până acum, este clar că există multă confuzie cu privire la momentul, obiectivele și natura acestor schimbări", începe declarația, înainte de a-i asigura pe jucători că Blizzard va "acorda multe luni de preaviz înainte de a activa comutatorul".
Vrem să le oferim dezvoltatorilor de addon-uri cât mai mult timp posibil pentru a testa modificările, a raporta problemele și a oferi feedback. Vom anunța data implementării acestor schimbări cu mult timp înainte și vom lua măsuri pentru a maximiza feedback-ul practic din partea dezvoltatorilor de addon-uri înainte ca modificările să intre în vigoare.
Urmează o serie de promisiuni similare pe care le-am mai auzit - că Blizzard vizează "cea mai mică cantitate de daune colaterale posibilă" și că va încerca "să minimizeze impactul asupra addon-urilor de accesibilitate ... Funcționalitatea din acest domeniu care nu mai este posibilă după aceste schimbări sunt lucruri pe care vom încerca să le încorporăm în jocul nostru de bază."
Nu invidiez cursa înarmărilor de 20 de ani a Blizzard cu creatorii de addon-uri, dar voi repeta ceea ce am spus în mai - cea mai bună modalitate de a opri modderii este să permiți alternativelor tale să câștige. WoW a rămas în urmă în departamentul UI. Abia în Dragonflight, UI-ul implicit a devenit personalizabil fără addon-uri.
Chiar și așa, Blizzard insistă că nu fac asta doar pentru cei mai dedicați jucători:
"Deși este adevărat că raidurile Mitice au devenit din ce în ce mai dependente de addon-uri, acesta nu este scopul principal al acestui proiect. Ne îmbarcăm în acest proiect cu scopul de a echilibra terenul de joc și de a face jocul mai accesibil pentru toți jucătorii."
În prezent, addon-urile pot analiza și "rezolva" mecanismele de luptă și coordonarea perfect și mai rapid decât ar fi posibil pentru un jucător uman neasistat. În timp ce mulți jucători vor căuta în mod natural orice avantaj, acest lucru înseamnă, de asemenea, că jucătorii care nu folosesc aceste addon-uri sunt în dezavantaj.
Aceasta nu este o evaluare nerezonabilă a situației - dar Blizzard a făcut modificări țintite la API înainte prin intermediul "aurelor private", care ascund majoritatea informațiilor de simplificare a întâlnirii pentru jucători. Simt că Blizzard se angajează la un grad mult mai mare de restricționare decât este strict necesar.
Nu sunt impresionat de argumentul Blizzard conform căruia "Mulți jucători ajung să se simtă excluși din conținutul competitiv dacă nu instalează, configurează și întrețin o serie de addon-uri. Aceasta este o barieră semnificativă la intrare și am auzit feedback din ce în ce mai mare de-a lungul anilor de la jucători care se simt indignați că au nevoie de addon-uri pentru a juca jocul corect."
Ca jucător MMO de lungă durată, consider puțin enervant să descarc o grămadă de addon-uri - dar asta pentru că nu sunt atât de interesat de conținutul competitiv. Sunt de acord că a avea nevoie de addon-uri pentru a juca un joc corect nu este sănătos, dar o voi spune din nou: oferiți opțiuni mai bune integrate în joc și rezolvați această problemă.
"Acest proiect are ca scop să micșorăm acest decalaj, prin construirea funcționalității de bază a UI-ului implicit, în timp ce reducem capacitățile de 'rezolvare optimă a problemelor' ale API-ului addon-ului. De asemenea, vom face schimbări substanțiale la modul în care proiectăm luptele și întâlnirile noastre. Eliminarea capacității addon-urilor de a 'rezolva' majoritatea mecanicilor de întâlnire înseamnă că putem adopta o abordare diferită a proiectării întâlnirilor noastre în viitor. Același lucru este valabil și pentru anumite mecanici de clasă."
"Dacă totul merge conform planului, WoW va rămâne o provocare, dar natura acestei provocări va fi mai puțin despre gestionarea subtilităților mecanicii de clasă și mai mult despre colaborarea cu aliații și interacțiunea cu întâlnirile."
Poate că aceasta este doar o perspectivă - o perspectivă obținută sub jugul unei echipe de dezvoltatori care nu a demonstrat o înțelegere strălucitoare a modului în care funcționează modurile ilicite - dar în FF14, modurile UI interzise nu i-au oprit pe oameni să le folosească. De fapt, raidurile World First au fost compromise de trișori de trei ori la rând.
Poate că Blizzard va fi mai competent în această privință, dar am sentimentul că își asumă o sarcină complexă fără să se gândească la consecințe. Sper că mă înșel - sau că se ajunge la un compromis rezonabil.