Calitatea grafică impresionantă a lui The Witcher 4, evidențiată prin realismul cailor
The Witcher 4: Cai Realisti și Lumi Deschise Uimitoare

Îmi amintesc de vremurile când mașinile din jocuri erau etalonul graficii. Roți mai rotunde, parbrize mai reflectorizante, interioare detaliate – acestea erau semnele progresului industriei. Dar mașinile arată realist de mult timp, așa că ne-am îndreptat atenția spre cai. Mușchi încordați, tendoane bine definite – așa ne etalăm teraflopii în 2025.
Demo-ul tehnic recent al lui The Witcher 4 nu a fost diferit, calul lui Ciri, Kelpie, fiind în centrul atenției pe măsură ce traversau peisajul montan superb al Kovirului. Este un cal frumos, dar nu trebuie să mă credeți pe cuvânt. Luați cuvântul lui Alice Ruppert de la The Mane Quest (via GamesRadar), o expertă în jocuri video, cai și, prin urmare, cai din jocuri video, care a analizat reprezentarea lui Kelpie de către CDPR cu mare atenție. Concluzia? Este un cal extrem de realist.
Vă încurajez să citiți analiza completă a lui Ruppert și interviul nostru cu ea din aprilie, dar voi sublinia câteva detalii pentru a vă oferi o idee despre cât de serios tratează CDPR caii. La un moment dat în demo-ul UE5, totul a încetinit pentru ca dezvoltatorii CDPR să poată mări imaginea pe mușchii lui Kelpie și blana sa strălucitoare, demonstrând profunzimea simulării. „Voi fi sinceră și voi recunoaște că mi-au dat lacrimile prima dată când am văzut asta”, spune Ruppert, „din purul sentiment de admirație că cineva ia în serios reprezentarea cailor”.
Acest nivel de pasiune este rar întâlnit. Ruppert laudă câteva elemente ale simulării: trapul și galopul lui Kelpie, modul în care se apropie de Ciri când este chemată și faptul că Ciri (și demo-ul în general) pare să trateze Kelpie ca pe o ființă vie cu sentimente, mai degrabă decât ca pe un vehicul. Bineînțeles, nu este o reprezentare perfectă a unui cal real. Există câteva defecte. De exemplu, „chișița stângă a lui Kelpie este ciudată și rigidă în modul în care se mișcă”. Din fericire, Ruppert recunoaște că este o critică minoră la adresa unui demo care este „cu ușurință una dintre cele mai impresionante și bine realizate animații de cai văzute vreodată într-un joc”, așa că probabil nu vom observa aceste lucruri când The Witcher 4 va fi lansat.
Pe lângă realismul cailor, demo-ul tehnic a prezentat și peisaje uimitoare, construite cu ajutorul tehnologiei Nanite Foliage de la Epic, care permite ray-tracing la 60 fps chiar și pe PS5. Acest lucru promite o lume deschisă vastă și detaliată, care va ridica ștacheta pentru jocurile open-world.

The Witcher 4 se anunță a fi un joc impresionant din punct de vedere grafic, iar atenția la detalii, precum realismul cailor, demonstrează angajamentul CDPR pentru calitate și imersiune. Așteptăm cu nerăbdare lansarea jocului pentru a explora lumea sa vastă și a admira frumusețea cailor.