Ce s-a întâmplat cu adevărat cu Anthem? (Partea 1 2011 - 2017)
Dezvoltarea turbulentă a Anthem: De la vis la dezastru

Anthem, jocul care a promis o revoluție și a sfârșit prin a fi una dintre cele mai mari dezamăgiri ale industriei, continuă să genereze discuții. Fostul producător executiv și veteran BioWare, Mark Darrah, a lansat primul video dintr-o serie pe YouTube, unde dezvăluie detalii despre istoria turbulentă a producției jocului.
Deși Darrah s-a alăturat proiectului abia în 2017, cu doar 16 luni înainte de lansare, își asumă responsabilitatea pentru starea jocului la momentul lansării: "Responsabilitatea pentru acest joc se bazează în mare parte pe mine."
Începuturile: Visul unui BioWare nou
Povestea Anthem începe în 2011-2012, o perioadă în care EA manifesta un "dispreț activ pentru jocurile singleplayer", prioritizând modelele multiplayer cu microtranzacții. În acest context, Casey Hudson, directorul Mass Effect, a propus o viziune nouă pentru BioWare: un joc care să combine talentul narativ al studioului cu un model de monetizare multiplayer.
"Ce-ar fi dacă jocul Bioware ar putea face cifre FIFA? Ce-ar fi dacă ai putea spune o poveste cu prietenii tăi?" - Casey Hudson
Această idee a atras atenția directorilor EA. Darrah sugerează că abilitatea lui Hudson de a construi o narațiune captivantă a permis vânzarea proiectului Anthem fără detalii concrete despre implementare. "Ei pot construi o poveste care poate de fapt să supraviețuiască povestitorului," explică Darrah.
Declinul: Plecarea lui Hudson și lipsa de direcție
În 2014, Hudson a părăsit BioWare, lăsând Anthem fără o direcție clară. Darrah speculează că plecarea sa a fost influențată de dificultățile de angajare pentru noi proiecte, Anthem fiind nevoit să concureze cu Dragon Age: Inquisition și Mass Effect: Andromeda pentru resurse.
Darrah recunoaște că, chiar și după ce a preluat rolul de producător executiv, nu a înțeles niciodată viziunea lui Hudson pentru "schimbarea promisă a povestirii": "Poate că Casey a făcut-o în 2014 și a luat secretul cu el, dar cu siguranță echipa nu părea să știe care era secretul."

După plecarea lui Hudson, designul jocului a intrat într-un ciclu de schimbări constante. Mecanismele de zbor, de exemplu, au fost adăugate, eliminate și apoi reintroduse.
Darrah sugerează că, dacă Hudson ar fi rămas la BioWare, soarta Anthem ar fi putut fi diferită: "Dacă creatorul original ar fi fost încă prin preajmă, ar fi putut fi forțat să-și ia propria poveste în bucăți."
Articole relevante:
- Surprise! The Anthem servers are still running—but they won't be after January 12
- New report details Dragon Age: The Veilguard's ugly failure
- Dragon Age creator says EA execs thought BioWare fans would eat whatever slop they were given
- EA boss boasts 'I have not green-lit one game to be developed as a single-player experience'