Controversa Splitgate 2: Directorul de joc își cere scuze pentru șapca "Make FPS Great Again" și prețurile mari ale cosmeticelor

Controversa Splitgate 2: Scuze după apariția la Summer Game Fest și prețuri controversate

Splitgate 2
Splitgate 2

Ian Proulx, directorul de joc al Splitgate 2, și-a cerut scuze pentru "divizarea comunității" după apariția sa controversată la Summer Game Fest, unde a purtat o șapcă asemănătoare cu cele MAGA, cu mesajul "Make FPS Great Again".

Prezența lui Proulx la Summer Game Fest a atras critici aproape imediat. Unii au considerat că folosirea platformei pentru a ataca jocul altui dezvoltator – a anunțat că este "sătul să joace același Call of Duty în fiecare an" – a fost lipsită de gust. Însă șapca sa a fost cea care a cauzat cea mai mare controversă.

Logo-ul "Make FPS Great Again" a invocat în mod clar sloganul controversat al fostului președinte american Donald Trump, "Make America Great Again". Acum, după ce a refuzat inițial să își ceară scuze pentru purtarea ei refusing to apologise, Proulx a recunoscut că alegerea, deși "nu politică", a fost neinspirată.

Explicațiile lui Ian Proulx

"Este extrem de greu pentru un studio independent să iasă în evidență", a explicat el într-un video postat pe social media. "Am văzut-o la TGA; am avut acest trailer grozav, dar au mai fost 50 de trailere grozave, și nu a avut un impact real. Așadar, pe cea mai mare scenă a noastră, ieșind din beta, aveam nevoie de ceva care să atragă atenția și... asta am inventat."

"Nu am intenționat ca acest lucru să fie interpretat în vreun fel politic", a continuat el. "Evident, știam că va exista un anumit nivel de controversă, dar am văzut asta ca pe o memă care spunea adevărul nostru. Adică, vrem să îmbunătățim acest gen, suntem dezamăgiți de starea genului. Așa că am luat [sloganul] ca pe o memă despre care am crezut că nu va fi primit atât de negativ pe cât a fost. Și de aceea vreau să-mi cer scuze."

"Și motivul pentru care îmi pare rău este din cauza a ceea ce a făcut comunității. Cel mai important lucru pentru mine acum este să am o comunitate uimitoare... Urăsc să văd diviziune. Și asta văd acum, de ambele părți. Există diviziune în comunitate, și pentru asta îmi pare cu adevărat rău... Susțin intenția [la prima vedere] a acestui lucru, care este... vrem să îmbunătățim acest gen... Dar înțeleg, de asemenea, că nu este vorba doar despre intenție, ci și despre impact, iar platforma pe care am avut-o a avut un impact negativ, și pentru asta îmi pare cu adevărat rău."

Prețuri controversate și reacția fanilor

Apariția lui Proulx la Summer Game Fest nu este singura controversă cu care s-a confruntat Splitgate 2 în ultimele zile. Fanii au criticat shooter-ul free-to-play în weekend, după ce dezvoltatorul 1047 Games released a cosmetic bundle priced $80 USD, supposedly discounted from $145. Ca răspuns, studioul a redus prețul la 40 USD și a redus prețurile în întregul magazin, promițând să "se concentreze pe comunitate și să asculte fanii."

Concluzie

Această controversă scoate în evidență dificultățile cu care se confruntă studiourile independente în a se face remarcate într-o industrie dominată de giganți. Alegerea unei strategii de marketing șocante poate atrage atenția, dar riscă să înstrăineze o parte din public. Este un echilibru delicat, iar în acest caz, Splitgate 2 pare să fi greșit. Rămâne de văzut cum va afecta acest incident viitorul jocului. De asemenea, prețurile mari ale skin-urilor sunt o problemă comună în industria jocurilor video, iar reacția negativă a fanilor la prețul inițial al pachetului cosmetic din Splitgate 2 subliniază sensibilitatea acestui subiect.

Read more