De ce a renunțat Obsidian la lupta în timp real cu pauză, în timp ce Baldur's Gate 3 a adoptat sistemul pe ture?

Josh Sawyer despre renașterea luptei pe ture în RPG-uri

Personaje din Pillars of Eternity

Într-un interviu cu Josh Sawyer, directorul de design al studioului Obsidian, am discutat despre ascensiunea luptei pe ture în detrimentul celei în timp real cu pauză (RTWP), un subiect fierbinte în comunitatea RPG. Ambele studiouri, Obsidian și Larian, au dezvoltat succesori spirituali ai seriei Baldur's Gate, însă au abordat sistemele de luptă diferit. Obsidian a păstrat RTWP în Pillars of Eternity, în timp ce Larian a optat pentru lupta pe ture în Baldur's Gate 3.

Sawyer a explicat că decizia de a păstra RTWP în Pillars of Eternity a fost influențată de nostalgia fanilor care au susținut proiectul pe Kickstarter. Schimbarea sistemului de luptă ar fi putut genera nemulțumiri considerabile. Cu toate acestea, Obsidian a introdus ulterior un mod de luptă pe ture în Pillars of Eternity II: Deadfire, demonstrând interesul studioului pentru acest sistem. Sawyer a recunoscut că preferă lupta pe ture și a lăudat implementarea acesteia în Deadfire. A afirmat chiar că și-ar dori să lucreze la un joc complet bazat pe ture în viitor.

Larian Studios, în schimb, avea deja experiență cu jocurile pe ture, datorită succesului seriei Divinity: Original Sin. Această experiență anterioară le-a permis să implementeze cu succes sistemul pe ture în Baldur's Gate 3, în ciuda reticenței inițiale a unor fani. Familiaritatea publicului cu stilul de luptă din Divinity: Original Sin 2 a contribuit la acceptarea schimbării în Baldur's Gate 3.

Un factor important în succesul lui Baldur's Gate 3 este abilitatea lui Larian de a integra lupta pe ture în mod organic cu povestea și lumea jocului. Au creat un sistem complex și tactic, care oferă jucătorilor numeroase opțiuni strategice și posibilitatea de a-și personaliza personajele în detaliu. Acest lucru a contribuit la atragerea unui public larg, inclusiv a jucătorilor care nu erau familiarizați cu jocurile pe ture.

Deși Obsidian s-a concentrat recent pe jocuri de acțiune RPG precum Avowed și The Outer Worlds, sau pe experimente îndrăznețe precum Pentiment și Grounded, sperăm că Sawyer și echipa sa vor avea ocazia să-și realizeze visul de a crea un RPG complet bazat pe ture. Experiența lor vastă în genul RPG, combinată cu pasiunea pentru lupta tactică, ar putea duce la crearea unui joc cu adevărat special.

În plus, este important de menționat că lupta pe ture permite o explorare mai profundă a elementelor narative și a dezvoltării personajelor. Pauzele dintre acțiuni oferă oportunități pentru dialoguri, introspecție și decizii strategice care pot influența cursul poveștii. Acest aspect contribuie la crearea unei experiențe mai imersive și captivante pentru jucător.

Baldur's Gate 3

Read more