De ce a renunțat Obsidian la sistemul RTWP în favoarea luptelor pe ture?
Josh Sawyer despre Evoluția Combaterii Turn-Based

Într-un interviu recent, Josh Sawyer, directorul de design al jocurilor apreciate Fallout: New Vegas și Pillars of Eternity, și-a împărtășit opiniile despre evoluția sistemelor de luptă pe ture în jocurile video.
Sawyer consideră că popularitatea luptelor pe ture a scăzut în anii 2000 din cauza lipsei de variație tactică. Chiar și în Fallout 1, a explicat el, jucătorii ajungeau în punctul în care foloseau aceleași tactici repetitive, cum ar fi țintirea ochilor sau a zonei inghinale. A explicat de ce crede că lupta pe ture a decăzut inițial într-o discuție separată.

În 2016, Sawyer a susținut o prezentare la GDC despre acest subiect. Puteți viziona prezentarea GDC din 2016 aici.
Sawyer a adăugat că, într-un ipotetic Pillars of Eternity 3, ar opta pentru un sistem de luptă 3D similar cu cel din Baldur's Gate 3, incluzând mecanici de mediu, pericole legate de altitudine și teren dinamic.

Este interesant de observat că Pillars of Eternity 2: Deadfire a adăugat ulterior un mod de luptă pe ture, demonstrând o revenire la acest stil de joc.

Sawyer a mai menționat că lupta pe ture a fost eclipsată de lupta în timp real cu pauză. De asemenea, el a vorbit despre un RPG recent care consideră că a implementat cu succes poveștile romantice secundare. Puteți citi mai multe despre opiniile sale referitoare la poveștile romantice în RPG-uri aici.