De la simulatoare de supermarket la apocalipsa zombi: Cum a ajuns Quarantine Zone un succes
De la simulatoare banale la succes viral: Povestea Quarantine Zone

La mijlocul anului 2024, un joc aparent banal numit Supermarket Simulator a captivat atenția publicului. Deși piața era saturată de simulatoare de joburi cotidiene, acesta a ieșit în evidență, atrăgând atât jucători, cât și interesul altor dezvoltatori.
De la depozite la alchimie, și în final, zombi
Stas Staryk, co-fondator al Brigada Games, dorea să creeze primul său joc în cadrul companiei. Experiența sa anterioară includea training VR corporativ și colaborări cu Epic Games. Simulatoarele păreau o nișă accesibilă, cu potențial de succes. "Am considerat că genul simulator este ideal pentru primul nostru joc, având costuri de dezvoltare reduse și o audiență largă", a declarat Staryk pentru PC Gamer.
Prima idee a fost un simulator de management al unui depozit. Un trailer demo a generat feedback pozitiv pe Reddit și Discord, însă ideea a fost abandonată din cauza concurenței. "O lună mai târziu, Storage Guys a fost anunțat, folosind aceleași resurse ca și noi în trailer", a explicat Staryk.
A doua idee a fost un simulator de alchimist, inspirat de interesul lui Staryk pentru alchimiștii medievali, considerați precursori ai științei moderne. Complexitatea conceptului a dus la abandonarea și acestei idei.
Nașterea Quarantine Zone

În cele din urmă, echipa s-a orientat către tematica zombi. Staryk, fan al universului Walking Dead, și-a dorit să combine simularea cu o apocalipsă zombi. Unul dintre dezvoltatori a propus o combinație între Papers, Please și zombi, dând naștere conceptului pentru Quarantine Zone: The Last Check. Schimbarea de direcție s-a dovedit inspirată. Quarantine Zone a depășit un milion de intrări pe lista de dorințe de pe Steam și a semnat un contract de publicare cu Devolver Digital.
Ironia căruciorului de aprovizionare

Ironia face ca tocmai aspectul de management al depozitului, inițial abandonat, să fie criticat în demo-ul jocului. Jucătorii s-au plâns de dificultatea manevrării unui cărucior de aprovizionare. Se pare că decizia de a renunța la simulatorul de depozit a fost una înțeleaptă, chiar dacă sub o altă formă.
O lecție pentru dezvoltatorii indie
Succesul lui Quarantine Zone demonstrează cum o combinație de inspirație, adaptabilitate și o doză de noroc pot transforma o idee simplă într-un fenomen. Alegerea temei zombi, combinată cu mecanici de joc inspirate din titluri de succes, a fost cheia succesului. Este o lecție importantă pentru dezvoltatorii indie: uneori, cea mai bună idee este cea la care nu te aștepți.