De la simulatoare de supermarket la apocalipsa zombi: Cum a ajuns Quarantine Zone un succes

De la simulatoare banale la succes viral: Povestea Quarantine Zone

Personaj inspectat pentru virusul zombie

La mijlocul anului 2024, un joc aparent banal numit Supermarket Simulator a captivat atenția publicului. Deși piața era saturată de simulatoare de joburi cotidiene, acesta a ieșit în evidență, atrăgând atât jucători, cât și interesul altor dezvoltatori.

De la depozite la alchimie, și în final, zombi

Stas Staryk, co-fondator al Brigada Games, dorea să creeze primul său joc în cadrul companiei. Experiența sa anterioară includea training VR corporativ și colaborări cu Epic Games. Simulatoarele păreau o nișă accesibilă, cu potențial de succes. "Am considerat că genul simulator este ideal pentru primul nostru joc, având costuri de dezvoltare reduse și o audiență largă", a declarat Staryk pentru PC Gamer.

Prima idee a fost un simulator de management al unui depozit. Un trailer demo a generat feedback pozitiv pe Reddit și Discord, însă ideea a fost abandonată din cauza concurenței. "O lună mai târziu, Storage Guys a fost anunțat, folosind aceleași resurse ca și noi în trailer", a explicat Staryk.

A doua idee a fost un simulator de alchimist, inspirat de interesul lui Staryk pentru alchimiștii medievali, considerați precursori ai științei moderne. Complexitatea conceptului a dus la abandonarea și acestei idei.

Nașterea Quarantine Zone

Scanare UV

În cele din urmă, echipa s-a orientat către tematica zombi. Staryk, fan al universului Walking Dead, și-a dorit să combine simularea cu o apocalipsă zombi. Unul dintre dezvoltatori a propus o combinație între Papers, Please și zombi, dând naștere conceptului pentru Quarantine Zone: The Last Check. Schimbarea de direcție s-a dovedit inspirată. Quarantine Zone a depășit un milion de intrări pe lista de dorințe de pe Steam și a semnat un contract de publicare cu Devolver Digital.

Ironia căruciorului de aprovizionare

Mărturie mușcătură de câine

Ironia face ca tocmai aspectul de management al depozitului, inițial abandonat, să fie criticat în demo-ul jocului. Jucătorii s-au plâns de dificultatea manevrării unui cărucior de aprovizionare. Se pare că decizia de a renunța la simulatorul de depozit a fost una înțeleaptă, chiar dacă sub o altă formă.

O lecție pentru dezvoltatorii indie

Succesul lui Quarantine Zone demonstrează cum o combinație de inspirație, adaptabilitate și o doză de noroc pot transforma o idee simplă într-un fenomen. Alegerea temei zombi, combinată cu mecanici de joc inspirate din titluri de succes, a fost cheia succesului. Este o lecție importantă pentru dezvoltatorii indie: uneori, cea mai bună idee este cea la care nu te aștepți.

Read more