Deus Ex: De la un RPG Command & Conquer la un clasic al Immersive Sim-urilor

Deus Ex: De la Command & Conquer la un Clasic RPG

Deus Ex Cover Art

Deus Ex a împlinit recent 25 de ani. Însă, într-un univers paralel, jucătorii de PC ar fi comemorat cea de-a 25-a aniversare a unui joc Command & Conquer first-person, care ar fi surclasat C&C Renegade. Asta pentru că idealul platonic al lui Warren Spector despre immersive sim aproape că a devenit parte a universului strategic iubit al Westwood.

Înainte ca Deus Ex să aibă un nume adesea pronunțat greșit, pe când era doar un concept pe hârtie cu numele de cod "Troubleshooter", Spector își dorea să creeze o simulare open-world futuristă cu un super-polițist pe nume Jake Shooter, o idee îndrăzneață pentru o perioadă dominată de extratereștri și eroi fantastici.

"Eram sătul de soldații spațiali, invazii extraterestre și magi cu bile de foc și pălării ascuțite. Creasem destule astfel de jocuri și doream ceva diferit," a declarat Spector pentru PC Gamer.

Spector a conceput Troubleshooter în 1994, pe când încă lucra la Origin Systems. A întâmpinat dificultăți în a vinde conceptul intern, dar a reușit să convingă Westwood să finanțeze practic același joc, dar în universul C&C:

Deus Ex Screenshot

"Eram pe punctul de a semna un contract cu Westwood pentru a crea un RPG Command & Conquer", explică Spector. "Planul meu era să iau elementele de amestec de genuri și alegerile jucătorului din Troubleshooter și să le transpun în universul C&C. Din perspectiva gameplay-ului, eram hotărât să găsesc o cale să realizez acest joc, chiar dacă asta însemna să creez încă un joc sci-fi!"

Soarta a intervenit sub forma co-creatorului Doom, John Romero, care i-a oferit lui Spector o șansă unică la Ion Storm pentru a-și realiza viziunea fără restricții. Așadar, Spector s-a alăturat Ion Storm, formându-și propriul studio în Austin. Troubleshooter a devenit Deus Ex, Jake Shooter a devenit JC Denton, iar restul e istorie.

Deși nu aș schimba Deus Ex pentru nimic în lume, sunt curios cum ar fi arătat industria jocurilor dacă Spector ar fi semnat acel contract. Există o realitate în care immersive sim-urile ar fi înflorit după ce Command & Conquer: Troubleshooter ar fi devenit cel mai bine vândut joc al deceniului? Sau proiectul ar fi fost anulat după doi ani, când directorii Westwood și-ar fi dat seama de ambiția exorbitantă a ideii lui Spector? Doar acele caracatițe nostalgice, iubitoare de C&C, știu.

Acest episod din istoria dezvoltării jocurilor video subliniază importanța perseverenței și a viziunii. Fără încăpățânarea lui Spector, genul immersive sim ar fi putut arăta complet diferit astăzi, sau poate nici nu ar fi existat. Deus Ex a devenit un punct de referință, influențând numeroase titluri ulterioare și demonstrând că jocurile cu libertate de alegere și consecințe complexe pot cuceri publicul. Este fascinant să ne gândim la jocul care aproape a fost și să apreciem impactul pe care Deus Ex l-a avut asupra industriei.

Read more