Dezvăluiri despre The Witcher 4: CD Projekt Red și Epic discută demo-ul tehnologic în Unreal Engine 5

The Witcher 4: Dezvoltarea Prioritizează Consolele pentru o Lansare Fără Probleme

The Witcher 4 - imagine promoțională

Un interviu recent al Digital Foundry cu CD Projekt Red și Epic Games oferă o perspectivă fascinantă asupra dezvoltării demo-ului tehnologic pentru The Witcher 4, realizat în Unreal Engine 5. Discuția s-a concentrat pe stadiul actual al graficii și optimizării, exemplificând prin numărul impresionant de poligoane necesare pentru a reda detalii realiste, precum un pin. Un aspect important subliniat a fost alegerea PlayStation 5 ca platformă principală pentru demonstrație, în locul unui PC.

O nouă abordare a dezvoltării

Charles Tremblay, vicepreședinte tehnologie la CD Projekt Red, a explicat: „Întotdeauna dezvoltăm inițial pentru PC, la performanțe maxime, apoi încercăm să optimizăm pentru console. Având în vedere problemele din trecut, ne-am propus ca de data aceasta să prioritizăm dezvoltarea pentru console. Colaborând cu partenerul nostru, Unreal, am realizat provocarea de a atinge ambițiile noastre de 60 fps pe PS5. Va fi nevoie de multă muncă.”

Această abordare contrastează cu lansarea problematică a Cyberpunk 2077 pe PlayStation, care a dus la retragerea jocului din PlayStation Store. E important de menționat că și The Witcher 3 a necesitat numeroase patch-uri post-lansare. Deși cu toții ne dorim ca dezvoltatorii să acorde prioritate platformei noastre preferate, este evident că schimbări sunt necesare pentru a evita o lansare turbulentă pentru The Witcher 4.

Optimizare inteligentă pentru toate platformele

Jakub Knapik, vicepreședinte artă și director artistic global la CDPR, a adăugat: „Am vrut să punem baze solide. Este mai logic să optimizezi ulterior pentru performanțe mai mari decât invers. Tehnologiile precum Lumen oferă o reprezentare consistentă pe măsură ce scalăm performanța, ceea ce ne permite să ne concentrăm pe aspectele vizuale și tehnice de bază. Fiind CDPR, vom împinge întotdeauna PC-urile la limită. Avem acum o bază excelentă pe console, dar vom explora în continuare cum să maximizăm performanța pe PC, cu siguranță vom extinde funcțiile de ray tracing.”

Așadar, deși The Witcher 4 este dezvoltat cu PS5 ca platformă țintă pentru 60 fps, versiunea de PC va beneficia cu siguranță de optimizări suplimentare. Tremblay a confirmat: „Am început ca o companie de PC și vrem să oferim cea mai bună experiență jucătorilor de PC. Este însă prematur să discutăm despre detaliile specifice pentru The Witcher 4.”

Nanite Foliage: Vegetație luxuriantă la 60 fps

Demo-ul tehnologic Unreal Engine 5 a evidențiat și utilizarea Nanite Foliage, o tehnologie Epic ce permite redarea detaliată a vegetației, contribuind la atingerea performanței de 60 fps cu ray tracing activat pe PS5. Discuțiile cu dezvoltatorii Unreal Engine 5 și analiza datelor tehnice de la Unreal Fest sugerează că The Witcher 4 va rula la fel de bine ca demo-ul tehnologic, oferind o experiență vizuală impresionantă pe toate platformele. Mai multe detalii despre performanță.

Află mai multe despre universul The Witcher: The Witcher 4, Witcher 3 mods, Cărțile The Witcher, Witcher 3 console commands, The Witcher sezonul 4.

Read more