Jurassic World Evolution 3 renunță la utilizarea inteligenței artificiale pentru portretele oamenilor de știință

Jurassic World Evolution 3 renunță la portretele generate de AI după criticile fanilor

Jurassic World Evolution 3 Trailer
Jurassic World Evolution 3 | Announcement Trailer

După dezvăluirea din această lună a jocului Jurassic World Evolution 3, a existat un oarecare entuziasm cu privire la faptul că jucătorii vor putea în sfârșit să vadă pui de dinozaur peste tot în joc, odată cu lansarea sa de la sfârșitul acestui an. Însă, a existat mai puțin entuziasm pentru decizia Frontier Developments de a folosi inteligența artificială generativă pentru a crea portretele oamenilor de știință din joc. Acum, studioul a confirmat că renunță la această decizie după "câteva feedback-uri inițiale".

Vestea că Frontier se va baza pe inteligența artificială generativă pentru a-și crea personajele a apărut pentru prima dată pe pagina de Steam a jocului, care, alături de cerințele modeste de sistem, includea declarația de dezvăluire AI - așa cum este mandatată de Valve - că "avatarurile oamenilor de știință" vor fi create folosind tehnologia controversată. Aceasta, se pare, se referea la portretele faciale care însoțesc personalul angajat - mai degrabă decât personajele cheie - pe tot parcursul jocului.

Triceratops in Jurassic World Evolution 3
Triceratops în Jurassic World Evolution 3

Unii fani au respins preocupările legate de utilizarea inteligenței artificiale generative, subliniind faptul că avatarurile oamenilor de știință sunt un element destul de minor al Jurassic World Evolution 3 și au existat sugestii că predecesorul jocului din 2021 a folosit o tehnologie similară - deși înainte ca regula de dezvăluire obligatorie a Steam să intre în vigoare. Dar reacția negativă din partea comunității a fost suficient de semnificativă pentru ca Frontier să ia notă și să renunțe la utilizarea inteligenței artificiale.

Într-o declarație pe forumul Steam al jocului, Frontier a scris: "Am eliminat utilizarea inteligenței artificiale generative pentru portretele oamenilor de știință din Jurassic World Evolution 3 în urma unor feedback-uri inițiale. Echipa își continuă munca asiduă la joc și așteaptă cu nerăbdare lansarea pe 21 octombrie."

Frontier este departe de a fi singurul dezvoltator care a experimentat cu inteligența artificială generativă și departe de a fi singurul care s-a confruntat cu critici pentru acest lucru. Activision a fost acuzat de crearea de "mizerie AI" de către fanii Call of Duty după ce arta generată de AI a fost folosită în materialele promoționale pentru franciza de miliarde de dolari (sursă). Microsoft a atras, de asemenea, recent critici după ce a lansat un demo generat de AI "inspirat" de Quake 2 (sursă).

În ciuda tuturor controverselor, este clar că inteligența artificială schimbă pentru totdeauna dezvoltarea jocurilor, iar numeroase companii, inclusiv Ubisoft și Take-Two, au discutat despre explorarea "instrumentelor" de inteligență artificială generativă. Doug Bowser de la Nintendo a abordat recent și tehnologia, recunoscând potențialul acesteia de a "îmbunătăți productivitatea", adăugând în același timp: "Întotdeauna va exista o notă umană și un angajament uman în modul în care dezvoltăm și construim jocurile noastre."

Utilizarea inteligenței artificiale în dezvoltarea jocurilor este o sabie cu două tăișuri. Pe de o parte, poate automatiza sarcini repetitive și poate genera conținut rapid, permițând dezvoltatorilor să se concentreze pe aspecte mai creative. Pe de altă parte, există îngrijorări cu privire la pierderea locurilor de muncă, la calitatea conținutului generat și la impactul asupra creativității umane. Este important ca dezvoltatorii să abordeze aceste preocupări și să utilizeze inteligența artificială într-un mod responsabil și etic.

Read more