Ken Levine își asumă responsabilitatea pentru finalul slab al jocului System Shock 2

Ken Levine recunoaște punctul slab al lui System Shock 2

SHODAN în System Shock 2

System Shock 2, un clasic al jocurilor pe PC, este adesea umbrit de succesorul său spiritual, Bioshock, în special datorită actului final mai slab. Nivelul final, "The Body of the Many", schimbă coridoarele întortocheate ale navei spațiale cu un mediu visceral, asemănător unui intestin gigantic, obligând jucătorul să lupte cu valuri de inamici ce epuizează resursele. Această secvență dificilă poate lăsa jucătorii nepregătiți pentru confruntarea finală cu SHODAN. Deși memorabil, "The Body of the Many" este considerat un punct slab al jocului.

Ken Levine, designerul System Shock 2 și creatorul Bioshock, își asumă responsabilitatea pentru această deficiență. Într-un interviu cu Lawrence Sonntag de la Nightdive Studios, Levine dezvăluie că ideea inițială pentru final era și mai ambițioasă. Își imagina o secvență în afara navei, în gravitație zero. Jon Chey și Rob Fermier, însă, i-au respins ideea, argumentând că implementarea ei ar fi necesitat extinderea semnificativă a proiectului și ar fi afectat negativ calitatea generală a jocului. Crearea unui nivel atât de diferit ar fi necesitat multă muncă personalizată, iar restul jocului ar fi avut de suferit în comparație.

Levine recunoaște că ideea ar fi fost interesantă, dar a acceptat sfatul colegilor săi. Cu toate acestea, a creat un nivel final care, deși nu implică ieșirea în spațiu, este totuși radical diferit de restul jocului, atât vizual, cât și din punct de vedere al gameplay-ului. Recunoaște că acesta nu este unul dintre cele mai puternice niveluri ale jocului și își asumă întreaga responsabilitate pentru această decizie. A învățat din această experiență că schimbările radicale de focus, mai ales spre finalul dezvoltării, pot afecta negativ calitatea generală a produsului.

Inspirație pentru alte jocuri

Este interesant că ideea unei secvențe în afara navei Von Braun a fost explorată ulterior în jocuri precum Dead Space și Prey. Dead Space, inițial conceput ca System Shock 3, conține secvențe în exteriorul navei Ishimura, dezvoltate ulterior în Dead Space 2. Prey, la rândul său, permite jucătorilor să exploreze exteriorul stației spațiale Talos 1.

Recent, System Shock 2 a beneficiat de un remaster realizat de Nightdive Studios. Între timp, Levine lucrează la noul său joc, Judas, o combinație între Bioshock și System Shock, cu un sistem narativ modular ambițios. Jocul promite să ofere o experiență captivantă și inovatoare, bazându-se pe experiența acumulată de Levine de-a lungul carierei sale.

Ken Levine on System Shock 2, Ghost Story Games, and Judas | Deep Dive - YouTube

Read more