Marathon, reboot-ul de la Bungie, amânat pe termen nelimitat după feedback-ul negativ din Alpha
Marathon, reboot-ul lui Bungie, amânat pe termen nelimitat
Jocul Marathon, un shooter de extracție live-service dezvoltat de Bungie, a fost amânat pe termen nelimitat. Decizia vine după feedback-ul negativ primit din partea comunității, atât la dezvăluirea din mai 2023, cât și în urma testelor Alpha recente. Jucătorii au criticat în special abandonarea stilului single-player al seriei originale în favoarea unui format PvP.
Această amânare se adaugă la o serie de probleme cu care s-a confruntat proiectul, inclusiv schimbări de conducere, provocări juridice substanțiale, moral scăzut al angajaților, acuzații de toxicitate la adresa conducerii Bungie și chiar un scandal de plagiat.
Ce va îmbunătăți Bungie?
Testul Alpha a evidențiat necesitatea unor îmbunătățiri majore pentru a alinia jocul la așteptările comunității. Bungie își propune să folosească acest timp suplimentar pentru a se concentra pe următoarele aspecte cheie:
- Îmbunătățirea experienței de joc survival: Dezvoltatorii vor lucra la creșterea dificultății și complexității A.I.-ului inamic, la introducerea de noi tipuri de loot și evenimente dinamice pentru recompense mai consistente și la crearea unui sistem de luptă mai tensionat și strategic.
- Extinderea universului Marathon: Se va pune accent pe creșterea fidelității vizuale, pe adăugarea de elemente narative și de mediu interactive și pe crearea unei atmosfere mai întunecate, fidelă tematicii trilogiei originale.
- Îmbogățirea experienței sociale: Bungie promite o experiență de joc îmbunătățită atât pentru jucătorii solo, cât și pentru cei în duo, precum și introducerea unui sistem de chat de proximitate (prox chat) pentru o interacțiune mai realistă.
În următoarele luni, Bungie va organiza noi sesiuni de testare închisă pentru a primi feedback asupra schimbărilor implementate. O nouă dată de lansare va fi anunțată în toamnă, odată cu o actualizare a progresului dezvoltării. Mai multe detalii pot fi găsite în ultimul articol de pe blogul Bungie.

Contextul industriei
Această amânare vine în contextul în care Sony a anulat recent mai multe proiecte live-service, inclusiv jocul multiplayer The Last of Us de la Naughty Dog și Concord, după lansarea sa dezastruoasă. Au fost anulate și adaptări live-service pentru Twisted Metal, un Spider-Man live-service la Insomniac, un God of War live-service la Bluepoint, precum si un alt proiect, despre care nu se stiu multe detalii, de la Sony Bend, studioul care a creat Days Gone. Decizia vine dupa esecul jocului Concord, care a dus la închiderea studioului Firewalk. Aceste decizii par sa contrazică strategia ambițioasă a fostului șef PlayStation, Jim Ryan, de a lansa peste 10 jocuri live-service înainte de martie 2026.
Cu toate acestea, Sony susține că rămâne dedicată unui portofoliu live-service „divers și rezistent”. Amânarea lui Marathon sugerează o tendință în industrie de a acorda prioritate calității și feedback-ului comunității, chiar și în detrimentul respectării termenelor inițiale de lansare. Este o decizie curajoasă din partea Bungie, care ar putea, în cele din urmă, să contribuie la succesul pe termen lung al jocului. Rămâne de văzut cum vor gestiona presiunea și așteptările mari ale fanilor.