Mewgenics: Jocul RPG controversat despre pisici și genetică
Mewgenics: RPG-ul controversat cu pisici de la creatorul The Binding of Isaac

Mewgenics, noul joc de la Edmund McMillen, creatorul Super Meat Boy și The Binding of Isaac, promite să fie controversat. Titlul face referire la eugenie, iar jocul abordează teme delicate precum creșterea selectivă a animalelor și genetica umană, inclusiv autism și dislexie, aplicate în lumea pisicilor.
Jocul se concentrează pe creșterea generațiilor succesive de pisici și trimiterea lor în aventuri cu lupte pe ture. Ideea din spatele Mewgenics a pornit de la observația că este tulburător cum oamenii cresc selectiv animale până când le consideră drăguțe sau utile.
Controversa apare odată cu includerea unor afecțiuni umane precum autismul și dislexia ca trăsături genetice pe care pisicile le pot moșteni. Jucătorii se confruntă cu decizia de a permite sau nu pisicilor cu aceste afecțiuni să se reproducă.
Afecțiunile, avantaje în dezavantaj?
McMillen subliniază că aceste afecțiuni nu sunt simple dezavantaje. De exemplu, pisicile cu autism sunt extrem de bune la utilizarea vrăjilor cu care se nasc. McMillen, care suferă de dislexie, a implementat această afecțiune în joc prin inversarea cifrelor șase/nouă și cinci/trei în valorile de daune și costurile abilităților. Acest lucru poate fi un avantaj, dar necesită efort pentru a fi valorificat. Nanismul primordial, o altă afecțiune rară în joc, face pisicile extrem de mici și cu statistici reduse, dar le oferă un noroc excepțional.
McMillen explică faptul că jocul încurajează jucătorii să găsească modalități de a transforma aparentele dezavantaje în avantaje. Fiecare pisică are un set unic de trăsături, iar provocarea constă în a "face să funcționeze" ceea ce ți-a fost dat.

De la creșterea selectivă la moștenire genetică
Inițial, Mewgenics a pornit de la ideea că reproducerea selectivă a pisicilor este ciudată. Acum, însă, McMillen, proaspăt părinte, vede jocul ca fiind despre "a avea copii, despre moștenire, despre transmiterea trăsăturilor genetice și despre speranța că fundația pe care ai lăsat-o va fi folosită în viitor."
Fanii i-au sugerat lui McMillen și colaboratorului său, Tyler Glaiel, modalități de a reprezenta propriile lor afecțiuni în Mewgenics, entuziasmați de oportunitatea de a fi înțeleși prin prisma luptelor tactice cu pisici.
Glaiel clarifică faptul că Mewgenics nu este "un joc pro-eugenie", comparându-l cu The Binding of Isaac, care, deși abordează tema abuzului asupra copiilor, nu îl promovează.
Lansare și așteptări
Povestea jocului, despre care Glaiel estimează că va dura 200 de ore pentru un jucător novice, va dezvălui mai multe despre temele abordate. Mewgenics va fi lansat pe 10 februarie 2026 pe Steam. McMillen consideră că este cel mai bun joc al său de până acum. Aflați mai multe talking with him and Glaiel and trying the game.