Rainbow Six Siege X: Modificări controversate ale sistemului de recompense
Rainbow Six Siege X: Reduceri drastice de Renown stârnesc nemulțumirea jucătorilor

Actualizarea Siege X pentru Rainbow Six Siege a adus îmbunătățiri semnificative, dar și modificări controversate ale sistemului de recompense, care au stârnit nemulțumirea jucătorilor. O serie de îmbunătățiri ale calității vieții au fost implementate, însă schimbările legate de Renown au generat controverse.
Reduceri drastice de Renown
Ubisoft se confruntă cu critici dure din partea comunității după ce a redus drastic cantitatea de Renown (moneda gratuită din Siege utilizată pentru deblocarea operatorilor și a cosmeticelor) câștigată în urma meciurilor. În unele cazuri, reducerea este de 200% sau chiar 300%.

"108 Renown cu un booster de 30% după un meci complet câștigat în modul Dual Front nu este deloc satisfăcător", a scris utilizatorul Reddit BlauerRay.
"Pot înțelege această decizie pentru jucătorii free-to-play. Dar pentru cei care au cumpărat deja jocul? Serios?", a adăugat un alt utilizator în comentarii.
Anterior, Siege recompensa jucătorii cu sute de Renown pentru câștigarea unui meci, în funcție de numărul de runde câștigate, performanța individuală și dacă echipa avea boostere activate. Un operator nou, cel mai râvnit item pentru majoritatea jucătorilor, costă 25.000 Renown. Sub vechiul sistem, acumularea de Renown pentru a debloca operatori gratuit nu era rapidă, dar era realizabilă.
Acum, lucrurile s-au schimbat. Calculele utilizatorului Newbieguy5000 arată că noua ecuație a Ubisoft pentru câștigarea de Renown îi pedepsește sever pe cei care pierd. "Acum primești doar șapte Renown pentru câștigarea unei runde. Dacă pierzi 0-3 cu un scor de 1.000? Primești doar 38 Renown."
Compensări și modelul free-to-play
Pentru a compensa reducerea Renown-ului din meciuri, Siege X a introdus două noi metode de a câștiga această monedă: 1.000 pentru avansarea în nivel și 500 pentru jucarea a două meciuri pe zi. Ubisoft a inclus această modificare în secțiunea "Actualizări suplimentare" a notelor de patch, argumentând că rata zilnică permite jucătorilor să progreseze semnificativ la începutul sesiunii de joc.
O altă perspectivă este că asistăm la o tranziție a Siege X către modelul free-to-play: renunțarea la o monedă care putea fi acumulată la infinit și introducerea provocărilor zilnice care îi obligă pe jucători să se conecteze în fiecare zi pentru a nu pierde recompense.
Microtranzacții extravagante

Indiferent de cum privim situația, Ubisoft a devenit zgârcită cu Renown în același timp în care promovează cele mai scumpe microtranzacții oferite vreodată - un skin extravagant pentru Valkyrie numit "Quintessence of Form", care costă 50 de dolari.
Pachetul reprezintă un nou nivel de cosmetice numit "Masterpiece", ale cărui caracteristici distinctive par a fi skin-uri animate, animații personalizate de inspecție/reîncărcare și de aproximativ zece ori mai multe detalii vizuale.
Pachetul Valkyrie are toate caracteristicile unui cosmetic care strigă "vă rog să credeți că merită banii", cum ar fi șaisprezece straturi de îmbrăcăminte, accente ascuțite, accesorii multiple strălucitoare și o armă care se transformă într-o sabie. La fel ca alte pachete "Elite" sau superioare, acesta nu poate fi achiziționat cu Renown sau vândut pe Marketplace pentru R6 Credits.
Concluzie
Această modificare a sistemului de recompense ridică semne de întrebare cu privire la direcția în care se îndreaptă Rainbow Six Siege. Rămâne de văzut cum va reacționa comunitatea pe termen lung și dacă Ubisoft va lua în considerare feedback-ul jucătorilor.