Reboot-ul Perfect Dark, anulat de Microsoft: Dezvăluiri despre demo-ul de gameplay
Adevărul despre demo-ul Perfect Dark: Dezvăluiri de la un fost dezvoltator

Microsoft a anulat reboot-ul jocului Perfect Dark și a închis studioul The Initiative, generând discuții aprinse despre un demo de gameplay prezentat în 2024. Acest demo, care a impresionat prin grafica sa și prin promisiunea unui shooter „eco sci-fi” cu elemente de spionaj, a fost ulterior descris de unii ca fiind „în mare parte fals”.
Adam McDonald, fost level designer la The Initiative și actualmente la Studio MDHR (Cuphead), a intervenit pentru a clarifica situația. El a confirmat că demo-ul a fost realizat "in-engine" și că a fost implicat direct în crearea sa, alături de alți doi designeri. A explicat că demo-ul funcționa optim dacă era jucat într-un anumit fel, dar era funcțional și în afara scenariului prestabilit.
Mecanici reale vs. Elemente trucate
McDonald recunoaște existența unor elemente trucate, dar subliniază că multe dintre mecanici erau reale și funcționale: "Parkour-ul este real, hacking-ul/decepția sunt în mare parte reale. Lupta este 'reală' în sensul că cineva a trebuit să facă toate acele lucruri în video, dar a fost aranjată pentru a fi jucată exact în acel mod și nu funcționa bine dacă jucai altfel."

O mostră reprezentativă, nu o construcție de la zero
El a comparat demo-ul cu o mostră reprezentativă a jocului, menționând că echipa lua decizii de design rapid pentru a nu induce jucătorii în eroare cu privire la direcția jocului. A subliniat că prototipuri pentru multe dintre mecanici existau deja și au fost doar "șlefuite" pentru prezentare. Nu era vorba de o construcție de la zero, ci de o demonstrație a ceea ce se putea realiza cu sistemele existente.
McDonald a părăsit The Initiative la câteva luni după prezentarea demo-ului, dar susține că echipa făcea progrese semnificative și lucra la alte aspecte ale jocului în paralel cu demo-ul. Anularea proiectului Perfect Dark lasă un gust amar, mai ales după potențialul arătat. Rămâne de văzut dacă acest titlu va mai vedea lumina zilei în viitor.
Realitatea demo-urilor de gameplay
Dincolo de situația specifică a Perfect Dark, acest caz ilustrează o realitate a industriei: demo-urile de gameplay sunt adesea regizate și optimizate pentru a prezenta jocul în cea mai bună lumină. Elementele de UI pot fi adăugate ulterior, iar scenariul este atent controlat. Deși nu este neapărat o practică necinstită, este important ca jucătorii să fie conștienți de aceste aspecte și să interpreteze demo-urile cu un grad de scepticism sănătos.