Reduceri de Personal și Restructurare la Embracer Group: Un Impact Major Asupra Industriei de Gaming

Embracer Group: Restructurare Masivă și Reduceri de Personal în Industria Jocurilor Video

Gigantul suedez din industria jocurilor video, Embracer Group, a anunțat o reducere semnificativă a forței de muncă în ultimul an, conform raportului anual recent publicat. Comparativ cu anul precedent, numărul angajaților a scăzut cu peste 1800, majoritatea pierderilor de locuri de muncă fiind înregistrate în segmentul de jocuri pentru PC și console, unde s-a observat o diminuare de peste 25%, de la 6404 la 4918 angajați. Segmentul de jocuri mobile a fost, de asemenea, afectat, cu o reducere de la 1081 la 743 de angajați.

Aceste cifre nu includ fostul segment de jocuri de masă (tabletop), Asmodee, care acum operează ca o entitate separată, ca parte a planului de divizare a Embracer Group în trei companii distincte: Coffee Stain Group, Fellowship Entertainment și Asmodee.

Restructurare și Impactul Asupra Angajaților

Raportul anual menționează o rată totală de fluctuație a personalului de 20%, cu 560 de plecări voluntare și 517 concedieri. O mare parte din aceste schimbări sunt rezultatul programului de restructurare inițiat de Embracer în iunie 2023, în urma eșecului unui parteneriat de 2 miliarde de dolari, despre care se crede că ar fi implicat fondul saudit Savvy Games. De atunci, compania a concediat mii de angajați și a închis numeroase studiouri, inclusiv dezvoltatorul reboot-ului Alone in the Dark, în timp ce studioul Lost Boys a suferit o nouă rundă de concedieri. Chiar și Eidos-Montréal a confirmat concedieri ce au afectat până la 75 de persoane în martie anul acesta. Game Developer a relatat de asemenea despre reducerea de personal.

Sustenabilitate și Diversitate

În ciuda acestor reduceri, Embracer subliniază în raportul său anual angajamentul față de sustenabilitate, inclusiv condițiile de muncă, cultura corporativă și drepturile omului. Compania afirmă că se străduiește să mențină un mediu de lucru sigur și incluziv, concentrându-se pe dezvoltarea competențelor angajaților. Se recunoaște dificultatea schimbărilor organizaționale, dar se subliniază importanța cultivării talentelor.

Raportul indică, de asemenea, o scădere a reprezentării feminine în cadrul companiei, de la 30% la 27%, atribuită în principal spin-off-ului Asmodee. Embracer își exprimă mândria față de diversitatea forței sale de muncă, deși această cifră este ușor peste media industriei, conform raportului GDC State of the Games Industry 2025, care indică o reprezentare feminină de 25%.

Viitorul Embracer Group

Lars Wingefors, CEO-ul Embracer, care urmează să părăsească funcția pentru a deveni președintele executiv al consiliului de administrație, și-a exprimat mândria față de realizările echipelor, în ciuda provocărilor. În pofida deținerii a 464 de drepturi de proprietate intelectuală, cel mai mare succes al Embracer în acest an a fost lansarea Kingdom Come: Deliverance 2.

Kingdom Come Deliverance 2

Cu 108 proiecte în dezvoltare, compania anticipează lansarea a 76 de jocuri în anul fiscal 2025/2026, incluzând titluri noi, continuări și remasterizări. Printre cele mai așteptate lansări se numără Marvel 1943: Rise of Hydra, dezvoltat de Amy Hennig, al cărui debut a fost amânat pentru începutul lui 2026.

Marvel 1943: Rise of Hydra | Story Trailer

Rămâne de văzut cum va naviga Embracer prin aceste schimbări și cum va impacta restructurarea viitorul companiei și al industriei.

Read more