Rematch: Succesul surprinzător al unui joc de fotbal creat de non-fani ai fotbalului
Rematch: Succesul surprinzător al jocului de fotbal de la Sloclap

Jocul multiplayer de fotbal Rematch a fost o lansare surprinzătoare din partea Sloclap, dezvoltatorul cunoscut pentru jocurile de acțiune cu arte marțiale Absolver și Sifu. Dar s-a dovedit a fi un joc excelent și un adevărat succes: în prezent, 37.000 de oameni joacă Rematch doar pe Steam.
Ceea ce este, de asemenea, surprinzător, a declarat CEO-ul Sloclap, Pierre Tarno, într-un interviu acordat Eurogamer, este că nu neapărat fanii înrăiți ai fotbalului sunt cei care conduc aceste cifre. "Vedem prin date că, în prezent, publicul principal al Rematch se orientează către cei care joacă jocuri competitive online, mai degrabă decât către fanii fotbalului", a declarat Tarno.
Această indiferență față de fotbal se extinde și la dezvoltatorii Rematch. "Mulți oameni din echipă nu sunt pasionați de fotbal", a spus Tarno. "Dar încă de la începutul proiectului, colegii care nu erau foarte convinși - când am organizat turnee interne - mi-au spus: 'Acum înțeleg. Nu-mi pasă de fotbal, dar jocul acesta chiar mi-a stârnit interesul.' Dinamica, jocul în echipă, cred că acestea sunt aspectele care îl fac interesant pentru jucători, chiar dacă nu le place sau nu joacă jocuri de fotbal."
Acest lucru are sens. Prima dată când am văzut Rematch, într-o previzualizare înainte de anunț, mi s-a părut ca Rocket League fără mașini și, fiind politicos, am avut îndoieli dacă va rezona cu fanii fotbalului.

Dinamica jocului, cheia succesului
Rematch nu își propune să recreeze perfect fotbalul, ci mai degrabă să surprindă sentimentul fotbalului - munca în echipă, coordonarea, strategia - într-un mediu rapid și fluid. Există suficientă strălucire fotbalistică pentru a-l face imediat atractiv pentru fanii sportului, dar este, de asemenea, suficient de "videogame" pentru a fi accesibil unui public mai larg.
Tarno se așteaptă ca mai mulți fani ai sportului să descopere Rematch, dar a spus că va dura ceva timp până se va întâmpla acest lucru, deoarece "partea principală a publicului nostru neexploatat sunt jucătorii care nu sunt la fel de familiarizați cu jocurile" și, prin urmare, sunt în urma jucătorilor hardcore.

"Ei joacă FIFA, dar nu citesc Eurogamer", a spus Tarno. "Poate că joacă FIFA și Call of Duty! Dar așteaptă doar lansarea anuală. Pentru a-i atinge, este vorba despre 'word of mouth', continuarea comunicării și lansarea constantă de actualizări."
Deocamdată, însă, jucătorii hardcore sunt cei care deschid calea. Acest lucru funcționează foarte bine pentru Sloclap până acum, dar nu este lipsit de dificultăți: Se pare că unii jucători încă se luptă cu conceptul de sporturi de echipă.