Revoluția ID Software în Gaming-ul pe PC din Anii '90: O privire în culisele dezvoltării Commander Keen și Wolfenstein 3D

John Romero dezvăluie secretele dezvoltării rapide a jocurilor la id Software în anii '90

John Romero & Larry Kuperman Discuss The Games Industry | Deep Dive - YouTube

La începutul anilor '90, id Software a revoluționat industria jocurilor pe PC prin inovații tehnice și un ritm de dezvoltare amețitor. John Romero, designerul Doom, a discutat recent în podcastul Deep Dive al Nightdive Studios despre cum id Software a reușit să creeze jocuri clasice într-un timp record, mult mai rapid decât studiourile moderne adaugă personaje noi în jocurile lor.

Tehnologia inovatoare a lui John Carmack

Romero a subliniat importanța tehnologiei dezvoltate de John Carmack, care a permis scroll-ul rapid 2D în jocuri platformer precum Commander Keen. Această tehnologie, considerată astăzi banală, a fost o inovație majoră la acea vreme, permițând jocurilor pe PC să concureze cu platformele specializate de console.

Este interesant de menționat că id Software a încercat inițial să colaboreze cu Nintendo pentru un port al jocului Super Mario 3. Abia după refuzul Nintendo, echipa s-a concentrat pe dezvoltarea Commander Keen, inspirată de cartea „Power Graphics Programming” a lui Michael Abrash, care avea să devină ulterior angajat id Software.

De la cicluri de dezvoltare de două luni la Wolfenstein 3D

Înainte de Wolfenstein 3D, id Software dezvolta jocuri într-un ritm extrem de rapid, de aproximativ două luni per joc. Wolfenstein 3D a marcat o schimbare de paradigmă, echipa hotărând să-și acorde timpul necesar pentru a crea un produs de calitate superioară. Dezvoltarea versiunii shareware a durat patru luni, o perioadă considerată "lux" la acea vreme, dar infimă comparativ cu ciclurile de dezvoltare multianuale din prezent.

Motivele succesului Wolfenstein 3D

Romero a explicat că succesul Wolfenstein 3D s-a datorat concentrării pe esența jocului: viteza și mișcarea jucătorului. Eliminând orice element care împiedica fluiditatea gameplay-ului, id Software a creat o experiență captivantă și inovatoare pentru jucători.

Contextul istoric

Echipa id Software, formată la acea vreme din doar patru persoane, a reușit să inoveze și să creeze soluții tehnice și de design pentru lumi 3D într-un ritm incredibil. Acest lucru este cu atât mai impresionant având în vedere resursele limitate și contextul tehnologic al vremii.

Alte subiecte abordate

În interviul cu Nightdive, Romero a discutat și despre alte subiecte interesante, precum nașterea genului de jocuri de vânătoare și viziunea sa despre viitorul industriei indie. De asemenea, a menționat anularea recentă a finanțării de către Microsoft pentru un proiect AAA al Romero Games, studio care este în prezent în căutarea unui nou publisher.

Read more

Skyblivion: Reconstrucția orașului Sutch și alte noutăți din jurnalul de dezvoltare

Skyblivion readuce la viață orașul pierdut Sutch din Oblivion După lansarea surprinzătoare a Oblivion Remastered, echipa din spatele modului Skyblivion a revenit cu un nou jurnal de dezvoltare, prezentând progrese remarcabile și diferențiind proiectul lor de remasterizare. Unul dintre cele mai ambițioase aspecte este reconstrucția orașului Sutch, inițial planificat pentru

By Constantine