Val de concedieri la Virtuos, studioul din spatele remasterizării Oblivion și a viitorului Metal Gear Solid Δ

Concedieri masive la Virtuos, studioul din spatele Oblivion Remastered și Metal Gear Solid Δ

7 Iulie 2024

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Gauthier 'Gautoz' Andres, co-fondator al site-ului francez de jocuri video Bluesky, a raportat că "Concedieri masive sunt în curs de desfășurare la Virtuos, studioul din spatele remasterizării Oblivion și a viitorului Metal Gear Solid Δ."

Virtuos este un studio de co-dezvoltare care a contribuit la o gamă largă de jocuri, de la Dark Souls Remastered la Age of Mythology Retold și lucrează în prezent cu CD Projekt la ciclul nesfârșit de actualizări Cyberpunk 2077. Are birouri în întreaga lume și aparent suficient personal încât cele 300 de persoane despre care Andres raportează că sunt în pericol reprezintă doar "7% din forța de muncă". Totuși, trebuie să fie greu să fii printre cei care așteaptă să audă veștile proaste când ai lucrat la Oblivion Remastered, unul dintre jocurile best-seller ale anului.

"Se spune că Virtuos a depus eforturi semnificative pentru Oblivion", scrie Andres, "cu o politică de supra-calitate în raport cu bugetul și un contract fără redevențe (fără bonusuri indexate la succesul jocului). Rezultatul: echipe puse la încercare pentru un joc pur demonstrativ, sortit să-și vadă profitabilitatea pusă sub semnul întrebării."

Poate că într-un alt climat economic acest lucru ar fi funcționat, cu suficiente proiecte noi câștigate pe baza acestui succes pentru a menține mingea în mișcare. Dar având în vedere că până și o companie de succes precum Microsoft concediază 9.000 de oameni, probabil că nu există atât de multe proiecte mari de co-dezvoltare pe cât s-ar fi așteptat la semnarea contractului.

În ceea ce privește "contractul fără redevențe", pe Resetera, un fost angajat al Virtuos a explicat că "aproape niciodată" nu există redevențe pentru proiecte de genul acesta, deoarece dacă un studio insistă asupra lor, vor fi subcotați de unul care nu o face. Sună cu adevărat ca o afacere pierzătoare. Depui efortul într-un proiect care îți îmbunătățește portofoliul și totuși îți pierzi locul de muncă, deoarece industria decide să aibă încă un an de strângere a curelei. O ironie amară.

Această situație reflectă o tendință îngrijorătoare în industria jocurilor video, unde studiourile de dezvoltare se confruntă cu presiuni financiare tot mai mari. Costurile de dezvoltare cresc constant, iar competiția este acerbă. Acest lucru duce la practici precum contracte fără redevențe și disponibilizări, chiar și în cazul studiourilor care livrează produse de calitate. Este important să se găsească un echilibru între succesul comercial și bunăstarea angajaților, pentru a asigura o industrie sustenabilă pe termen lung.

Știri similare

Ghiduri Oblivion

Read more